

Laws can no longer be abolished on the same turn they were passedĮxiting to Desktop menu option no longer takes the user to the title screen instead of the Desktopįixed tooltip for science, economic and wonder victoriesįix Empire Swap in Diplomacy Screen when in alliance (sometimes, the sector would show the Unknown (?) state instead of the correct diplomatic state between the inspected empire and your alliance)įixed infinite buildings auto replacement causing issuesįixed several flow problems at the end of the game in multiplayer: The user is now able to use the Destroy Planet action in his own influence area The minor faction influence bar is no longer inconsistent with the current diplomatic relation after using the Cease Fire actionĪrrow keys are now functional in the "System management" or "Planet" scan viewsįixed an issue where the "Probe instructions" were still active after opening a Game Menu sub screenĮlection Actions label buttons are no longer bleeding in the Election screenĪdded two Minor Faction notifications (Suzerain Changed and Under Influence) This should fix it for some existing save files and prevent it from happening for new filesįixed an issue where it was possible to queue multiple terraformation actions for the same planet Sometimes, the faction couldn’t be displayed properly. Pacific Conversion icon will appear on the colonized systems after the Unfallen entwine themįixed the faction displayed in the save files list.

The technology helper is now active only for human players making the end turn less longįixed an issue where events and Academy quests had missing textsįixed a problem in some broken saves due to outpost migrationįixed issues with depletion and game speedįixed an issue on the victory stats screen where the stats displayed were brokenįixed Rebellion value not being saved when a Vodyani ark detaches/reattaches The AI will now check it is not at war with the player before going for an opportunistic war Now the Quest armies continue to roam in their own constellationįixed AI refusing map sharing after having hinted at it with a mood message Quest armies no longer try to roam outside of the assigned constellation, causing them to get stuck (Pb was visible in Cravers Quest Of Our Own Brood - Part 1). Removed lifeforce compensation for easier AIs Unfallen will not detect your system as theirs in regards to trespassing anymore when they have rooted itĪdded a failsafe to allow the AI to keep making decisions if it enters a stuck state
#Endless space 2 ships hulls riftborn plus#
Je ne sais plus de quelle espèce viennent mes bonus dans cette partie, mais c'est là que s'affichent les gains dus à la manipulation génétique, dans "Effets sur les planètes).Īdded more accurate handling of ship design and strategic resources for hulls and advanced slots Là par exemple j'ai 2 Haroshem sur les 4 dont j'aurais besoin, et je peux voir le bonus que j'aurais en les intégrant à l'ADN de l'Horatio (+3 nourriture par pop). Le menu en haut à gauche avec les Horatios, tu peux visualiser le nombre de pops d'une autre espèce dont tu as besoin avant la prochaine manip' génétique. Pour consulter le bonus débloquable, il suffit de passer sa souris sur le nombre correspondant.Īvec les Horatios, tu peux en plus "consommer" des pops non-Horatios afin de procurer des bonus aux Horatios, et ça se passe en haut à droite de l'onglet de population. Par contre j'ai que 21 Sophons, donc seulement les deux premiers bonus : soutien aux Scientists (10) et +15% de Science là où il y a des Sophons. Là, par exemple, j'ai 104 pops de peuple de la faille, donc j'ai les trois bonus : soutien aux Industrialistes (10), +15% sur les systèmes avec le Peuple de la Faille (20) et le bonus de déplacement sur les vaisseaux (50). L'empire a accès à des bonus à chaque fois qu'un seuil de population est atteint pour une espèce (les seuils étant 10-20-50). Sauf si tu joues avec les Horatios, il n'y a rien de particulier à faire.
